maanantai 4. toukokuuta 2009

Lukemisien ihana keveys


Rakastan lukemista. Minulle on pienenä luettu paljon. Olen myös itse lukenut pienestä asti monia kirjoja. Suosikki kirjani olivat Anni Polvan Tiina kirjat. Myös Neiti etsivät ja kaikenlaiset heppakirjat menivät. Hyvän kirjan saatoin lukea useampaan kertaan.
Tämän hetkistä lempikirjaani en edes osaa nimetä. Niitä on paljon ja aivan laidasta laitaan. Viimeksi lukemani kirjasarja on Stephenie Meyersin houkutus sarja. Tällä hetkellä luen Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin.
Kesällä pidän pokkareiden lukemisesta. Nehän kuuluvat kesäkassin sisältöön. Lukemista odottavt mm. Likainen Havanna-triliogia, Keltaisten sitruunoiden ravintola, Myrskyluodon Maija ja Pieni suklaapuoti.
Minua kiinostaisi kuulla teidän lempikirjoja ja mitä kirjoja suosittelisitte lukemaan. Mikä on sellainen "tätä ei kertakaikkiaan pysty laskemaan käsistään kirja"?

10 kommenttia:

Hannastiina kirjoitti...

Pieni lankakauppa oli mulle se kirja mikä piti lukea yhdellä seisomalla. Tosi hyvä. Nuorempana tuli luettua tosi paljon nyt lasten jälkeen ihan muutama yksittäinen kirja. Hieno blogi sulla.

Prisca kirjoitti...

Jumalat Juhlivat öisin -on jäänyt mieleeni...Se loppui liian nopeasti.
Minäkin rakastan lukemista, mutta tuntuu että en ehdi!!!
Iltaisin kun olisi aikaa, väsyttää niin paljon, että nukahdan väkisin viimeistään toisen sivun kohdalla ja sitten en muista mitään ja pitää aloittaa seuraavana päivänä alusta...
Jotain olen kuitenkin sillointällöin onnistunut lukemaan.
Kesällä kai eniten.
Odotan niitä aikoja kun lukeminen on minulle mahdollista...Sitten hamstraan kaikki mitä ystävät ovat suositelleet 10en vuoden aikana!!!
Miten sinä muka ehdit?!?
Koska sinä luet?

Mirka kirjoitti...

mulla sama juttu lukemisen kanssa kun a&k:lla; mieli tekis ja rakastan, mutta rivit hyppii iltaisin heti silmissä eikä lukemastaan muista mitään... :)

mulla olis ikuisuusprojektina Sininen polkupyörä ja Tuulen Viemää... saanko luettua koskaan, jää nähtäväksi :) Pieni lankakauppa on toisella kierroksella ja Torey Haydenin kirjoja olen lukenut paljon ja niistä pitänyt.

nyt on joku kirja kyllä mielessä, joka on jäänyt mieleen oikein toden teolla, mutta en saa päähäni mikä se oli... ;) että näin hyvin on jäänyt mieleen :)

Jonna kirjoitti...

Sininen polkupyörä on muuten tosi hyvä - mulla on se, oon vaan tainnut antaa jollekin lainaan (ei hajuakaan kenelle) kun omasta hyllystä ei löydy.

Tirpana kirjoitti...

Hannastiina: Kiitos!
Pieni lankakauppa on täälläkin aloitettu, mutta on jäänyt pahasti kesken. Jokin siinä kirjassa ei nyt ihan uppoa minuun.

aurinko ja kuu: Luen yleensä iltaisin. Lapset nukkuu ja minä luen. Jos on hyvä kirja saatan lukea myös ruokapöydässä ja aina kun on hetki aikaa. Tosin nyt olen ollut sen verran väsynyt iltaisin, etten pysty lukemaan muutamaa sivua enempää.

Mirka: Torey Haydenit on minuunkin uponneet =)
Tosin ne on kaikki hirmu saman tyyppisistä luettavaa.

Tirpana kirjoitti...

Kanerva: Oltiin sit samaan aikaan!
Täytyykin tehdä tuttavuutta kyseisen kirjan kanssa...

Päivi kirjoitti...

HEI!
Jännäreistä tykkään Tess Gerritsenin kirjoista, Harlam Cobenin kirjoista...

Rakkauskirjoista pidän joistakin Steelin kirjoista, Jude Deverauxin kirjat,
sitte kannattaa lukea Deborah Smithin kirjat, ihania...

Marius gabrielin Jumalten tuulimyllyt...Kristin Hannahin kirjat...
mutta ehoton lempparini on Kathleen Woodivissin kirjat(niiiin harmi, että niitä on suomennettu vain kaksi, ja en osaa enkkua tarpeeksi!!!

Tirpana kirjoitti...

Päivi: Kiva kun kommentoit. Ja kiitos hyvistä vinkeistä =)

Riikka kirjoitti...

Minäkään en muka ehdi/jaksa lukea pienen lapsen äitinä....Kysymys sitten kuuluu miten sinä ehdit?? Jos on 4 lasta niin ne varmaan leikkii niin paljon keskenään? ;) Tai sitten et katso televisiota kuten meikäläinen. Mutta kun televisio ei vaadi yhtä paljon keskittymistä kuin kirja...

Minulle tärkeitä ja koukuttavia kirjoja ovat olleet mm. Vivi-Ann Sjögrenin kirjat (erityisesti Andalusian karkea suola), Tuulen varjo sekä Leijapoika. Välillä on myös pakko lukea uudestaan Astrid Lindgrenin klassikoita, jo lapsuudesta tuttuja kirjoja, Ronja Ryövärintytärtä ym. Tuo Jumalat juhlivat öisin on minullekin jäänyt vahvasti mieleen, sen sijaan Tarttin Pieni ystävä ei ollut mielestäni yhtä hyvä.

Tirpana kirjoitti...

Riika: Jos hyvä kirja menossa, revin ajan jostain. Silloin yleensä luen aamupalla, "kahvitauolla" ,päikkäriaikaan ja illalla kömmin ajoissa kirjan kanssa sänkyyn. Yleensäkkin luen iltaisin kun menen sänkyyn. Lehtiä tai kirjaa.